amirulhaffizi

From the blog

kembangkan perniagaan anda

6 tips bagaimana google plus dapat membantu mengembangkan perniagaan anda

1)Buat google hangout

-Hangout adalah video call yang kita boleh memuatkan seramai yang mungkin dalam satu-satu perbincangan . untuk permulaan anda boleh buat tutorial goreng telur untuk melihat kemampuan google  hangout ini.

2) Buat Kajian

-Anda juga boleh “embed” borang kajian dari google drive untuk mendapatkan maklum balas daripada pelanggan anda. Selain itu anda juga boleh  letakkan  slide show , dokumen, dan pelbagai lagi. Cuba jadi kreatif untuk menggunakan google plus ini.

3) Cipta komuniti anda sendiri

-Komuniti yang dimaksudkan adalah group yang khas membincangkan sesuatu topik sebagai contoh topik penjenamaan , topik warna perniagaan dan juga topik bagaimana hendak memulakan sesuatu perniagaan. Anda boleh cipta sendiri komuniti anda di Google Plus anda. Lebih kurang seperti group di fabebook sahaja.

4) Buat event anda dengan google plus

-Jika anda seseorang yang suka buat party hari jadi atau apa sahaja parti dan anda ingin rakan-rakan anda untuk sertai, gunakan event di Google plus ini , secara tidak langsung mereka yang berada di dalam list rakan anda akan menerima jemputan anda dan secara tidak langsung akan menyimpan tarikh event anda dalam kalender mereka.

5) Jangan lupa untuk gunakan BOLD , ITALIC , dan Strikethrough

– Di google plus anda boleh perbagaikan gaya tulisan anda , sebagai contoh BOLD, italic dan strike through. Jadi jangan lepaskan peluang anda untuk gunakan Google Plus ini.

 

Jika anda telah mempunyai semua medium media sosial dan juga telah mempunyai website dan blog kenapa tidak tambahkan lagi untuk penjenamaan nama anda dan seterusnya mengembangkan perniagaan anda. Jadi jangan lepaskan peluang ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Content is protected !!