amirulhaffizi

From the blog

Jadi Berbeza

 

Dalam perniagaan sekiranya kita berbeza sedikit sudah memadai untuk membezakan kita dengan persaing kita. Tetapi kali ini saya kongsikan apa yang syarikat ini lakukan untuk membezakan mereka dengan persaing diluar sana.

Sekiranya saya tanyakan kepada anda , minuman berkabornat no 1 dunia pasti anda akan jawab Coca-Cola bukan? Ya , betul walaupun coca-cola telah menjadi minuman berkabornat no 1 didunia tetapi mereka menghasikan sesuatu yang tidak lagi dilakukan oleh pesaing dalam industri mereka iaitu mencetak nama anda dalam bentuk “braille” iaitu tulisan untuk mereka cacat penglihatan . Idea yang sangat owsome anda boleh buat nama insan yang anda sayang ke “braille” melalui mesin khas yang disediakan. Jadi di Maxico, mereka  telah menjayakan kempen coca-cola ini ini dan menerima keputusan yang sangat mengembirakan bagi mereka yang istimewa ini.

 

Di Argentina, usaha sama syarikat Coke dan agency Geometry Global mencetak nama ahli kumpulan Los Murciélagos (The Bats) merupakan pemain bola sepak buta penglihatan dibotol minuman mereka. Dan berjaya membuatkan mereka gembira dengan apa yang dilakukan oleh Coca-cola ini, jangan tidak percaya (The Bats) nie menjadi tajuk utama dalam berita antarabangsa, hebat mereka ini.

 

https://www.youtube.com/watch?t=82&v=qTvokHM1wZw

 

https://www.youtube.com/watch?t=20&v=VF9-8gzO3z8

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Content is protected !!