amirulhaffizi

From the blog

Cara Buat Ebook Paling Mudah

Semakin hari makin ramai yang ingin membuat ebook atau bahan bacaan jenis digital. Ebook juga terdapat pelbagai jenis sebenarnya ,jenis majalah yang orang boleh selak seperti majalah fizikal atau seperti PDF yang biasa orang gunakan itu juga dikenali sebagai ebook.

Baik perkongsian kali ini adalah cara untuk buat ebook yang paling mudah.
Pertama sekali anda perlulah siapkan terlebih dahulu isi kandungan ebook anda seperti tutorial, cerita atau apa sahaja yang anda ingin jadika ebook . Cara buat ebook seakan-akan buat karangan di sekolah sahaja yang perlu ada

  1. Pendahuluan
  2. Isi Kandungan
  3. kesimpulan
  4. Penutup

Anda sudah siap menaip semua isi kandungan anda boleh lakukan langkah seterusnya iaitu jadikan ebook anda sebagai PDF. Cara buat ebook paling mudah adalah menggunakan microsoft word atau apa sahaja perisian yang boleh anda menaip.

Kemudian semasa anda ingin simpan jadikan ianya kepada PDF , dimana orang sukar untuk ubah atau copy semula ebook anda.Untuk tutorial klik link dibawah ini ya

 

Mudahkan cara buat ebook paling mudah,semoga dengan perkongsian saya kali ini dapat membantu anda untuk menghasilkan ebook anda yang pertama. Jangan lupa untuk subscribe channel YouTube saya atau komen dibawah ini dab berikan cadangan kepada saya 😉 .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Content is protected !!